יום שלישי, 17 בינואר 2012

ענן ושמו ריקוטה

הכל התחיל בביקור במחלבת "ארץ זבת חלב ודבש"*, בו צ'ופרתי בחבילת גבינת ריקוטה שהיתה יום לפני תאריך התפוגה.
הייתי חייבת לחשוב מהר כיצד לנצל אותה, ונפל הפור על עוגת ריקוטה ושוקולד מהספר "עוגות גבינה" של רות אוליבר.



מסיבה שלא ברורה לי, כמות הסוכר היתה לא הגיונית ברמות שלא ניתן לתאר, ומצאתי את עצמי מוסיפה עוד גבינה, ועוד ביצה (פתאום נהייתי סקפטית לגבי הרעיון של מלית לא אפויה), וקמח, ועוד ועוד, וכך נולד מתכון חדש ומשובח.

זוהי לא עוד עוגת שוקולד-גבינה. גבינת הריקוטה מתמסרת לחיך, היא רכה וענוגה ואין לה את החמיצות של גבינה לבנה או גבינת שמנת**. שכבת השוקולד היא למעשה עיסת כדורי שוקולד מושחתת. כך דרים השניים בכפיפה אחת, העדינות והמתיקות המתונה של הריקוטה מאזנת את האוברקיל המתוק של שכבת השוקולד.


עוגת גבינת ריקוטה ושוקולד / מתכון שלי



לשכבת הבסיס:
150 גרם חמאה
100 גרם שוקולד מריר
250 גרם ביסקוויטים בטעם שוקולד, מפוררים

לשכבת הגבינה:
400 גרם גבינת ריקוטה
200 מ"ל שמנת חמוצה
135 גרם סוכר
2 כפות קמח
3 ביצים
כפית תמצית וניל
100 גרם שוקולד מריר טחון דק

מכינים את שכבת הבסיס:
ממיסים חמאה ושוקולד. מערבבים עם הביסקוויטים. משטחים על תבנית, מהדקים ומעבירים למקפיא ל-10 דקות.

מכינים את שכבת הגבינה:
מערבלים במערבל חשמלי ריקוטה עם שמנת וסוכר במהירות בינונית עד שהתערובת אחידה. מוסיפים את הביצים אחת אחת וממשיכים לערבל עד שהתערובת חלקה.
מוסיפים את הקמח והשוקולד הטחון ומערבבים בעדינות עד שהם נבלעים.
מוזגים על תערובת השוקולד ואופים בתנור שחומם מראש על 160 מעלות, כ-30 דקות, עד שמסביב זהוב במקצת והאמצע נראה מט אבל עדיין רוטט.
מעבירים לקירור למשך 3 שעות.
אם אתם לא עצלנים כמוני, אפשר להזליף קצת שוקולד מריר מומס בזיגזגים, זה יפה ונותן אחרית-דבר מתפצפצת בפה.




תהנו.

---
* לא, זוהי לא רשומה פרסומית, ואני מתחייבת בהן צדקי שלעולם לא יהיו כאן כאלה. פיכסה.
** כל הפאנצ'ליין של העוגה הזאת היא גבינת הריקוטה; בעיקרון, אני בד"כ בעד להחליף כל דבר בכל דבר, אבל במקרה הזה אני ממש ממש לא ממליצה להחליף בגבינות אחרות. טוב נו, אולי עם מסקרפונה זה יהיה מעניין. בבקשה תדווחו אם ניסיתם.

4 תגובות:

  1. התמונה הראשונה - פצצה.

    השבמחק
  2. זה נורא פשוט: רות אוליבר נותנת דרעק של מתכונים. אולי היא בשלנית ואופה טובה, אבל משהו מתחרבש כשהיא מנסה לכמת את המתכון. אני לא מכינה שום דבר שלה יותר אחרי שנהרסו לי כמה וכמה מאכלים. טוב ששינית, נראה פיגוז.

    השבמחק
  3. תמונות נפלאות...

    השבמחק